Jeszcze dekadę temu, gdy telefony komórkowe nie zostały podstawą obecności każdego człowieka mieszkającego w cywilizowanym świecie, przeróżnego rodzaju punkty naprawcze połączone z komisami w każdym momencie zostały pełne klientów. Prawie każdy bowiem szukał okazji do kupienia lepszego aparatu w niskich kosztach. Dziś takie interesy są już mniej popularne i prawie że zniknęły rynku. W czasach świetności drobnych handlarzy naprawa telefonów komórkowych była żyłą złota, gdyż zajmowali się tym nieliczni fachowcy, którzy poświęcali całe mnóstwo czasu na opanowanie tej umiejętności. Powinno się pamiętać, iż w omawianym okresie w gronie Mieszkańców Polski dominowały telefony używane, którym już dawno skończyła się gwarancja, a wręcz w przypadku nowych aparatów ta ostatnia nie była tak szeroka jak posiada to miejsce dzisiaj. Wraz z rozwojem branży serwis telefonów komórkowych przejęli producenci , a dodatkowo wielkie centra serwisowe, gdyż klienci sieci komórkowych znacznie zwiększyli własne wymagania. Czy opłaca się więc prowadzić dziś tego typu biznes polegający na serwisowaniu telefonów? Wydaje się, że tak, jednak profil takiej działalności musi odpowiadać obowiązującym realiom. Głównie trzeba liczyć na podpisanie umowy z jednym z producentów lub dystrybutorów, który zrzucał żeby na taki serwis gsm obowiązek naprawy roszczeń gwarancyjnych. To pozwoliłoby na określony zarobek i utrzymanie firmy. Można brać pod uwagę jeszcze dosyć dość znaczną niszę, jaką są telefony starego typy, niegdyś bardzo popularne. Na skutecznej naprawie na przykład. takiej „perełki” w jaki sposób Nokia 3310 da się dziś rzeczywiście dobrze zarobić.
Zobacz: punkt serwisowy Samsung.