Ważną częścią procesu pozycjonowania są wpisy do katalogów firm , a oprócz tego katalogów stron. Polecam tutaj zaznaczyć, że spełniają one niejako podwójną rolę. Z jednej strony otrzymujemy wartościowy link, a z drugiej możemy pokazać naszą firmę, stronę użytkownikom, którzy takie katalogi przeglądają.
Głównie powinieneś dodawać wpisy jedynie do katalogów wysokiej jakości, czyli takich które przechodzą dokładną moderację i nie przepuszczają spamu. Dlaczego? Linki z takich katalogów nie będą miały ogromnej wartości, a w pewnych sytuacjach mogą się dosłownie okazać dylematem. Za to linki z dobrych katalogów mogą przynieść wiele dobrego. Kilka takich dobrych jakościowo katalogów pobiera opłatę przy dodawaniu wpisu – najczęściej poprzez sms. Najistotniejsze jest, by nie dodawać do katalogów takiego samego opisu, niemniej jednak w każdej sytuacji posiadać ciut inny tekst. Aby nie pisać dużej ilości tekstów, można użyć synonimów w naszych raportach (stosownie je oznaczając) i w przyszłości skorzystać z miksera, dzięki któremu będziemy mieli unikatowe opisy do katalogów. Takie teksty powinny mieć co najmniej 400-500 znaków, ale ilość ta odbiega w współzależności od katalogu. Katalogi firm najczęściej wymagają podania nazwy firmy, numeru NIP , a ponadto oznaczenia na mapie lokalizacji. Dodawanie wpisów warto rozłożyć w czasie, zwłaszcza jeżeli witryna nie była przedtem pozycjonowana (linkowania). Katalogowanie to bardzo ważny element pozycjonowania strony, niemniej jednak muszą mu towarzyszyć także inne działania pozycjonerskie – linki TrustRank, publikacje presell, strony zapleczowe itp. Wymienione działania umożliwiają dywersyfikowanie profilu linków czyniąc go tym samym bardziej naturalnym.
Sprawdź również: http://lubsad.info.pl.