Bardzo istotną częścią procesu pozycjonowania są wpisy do katalogów firm , a dodatkowo katalogów stron. Polecam tutaj podkreślić, że spełniają one niejako podwójną rolę. Z jednej strony otrzymujemy użyteczny link, a z drugiej możemy zaprezentować naszą firmę, stronę użytkownikom, którzy takie katalogi przeglądają.
Przede wszystkim powinieneś dodawać wpisy tylko do katalogów wysokiej jakości, czyli takich które przechodzą szczegółową moderację i nie przepuszczają spamu. Dlaczego? Linki z takich katalogów nie będą miały dużej wartości, a czasem mogą się dosłownie okazać dylematem. Za to linki z dobrych katalogów mogą przynieść sporo dobrego. Wiele takich dobrych jakościowo katalogów pobiera opłatę przy dodawaniu wpisu – najczęściej poprzez sms. Najważniejsze jest, aby nie dodawać do katalogów takiego samego opisu, niemniej jednak za każdym razem mieć ciut inny tekst. Aby nie pisać sporej ilości tekstów, można użyć synonimów w naszych sprawozdaniach (właściwie je oznaczając) i w późniejszym czasie skorzystać z miksera, dzięki któremu będziemy mieli unikatowe opisy do katalogów. Takie teksty powinny mieć przynajmniej 400-500 znaków, ale ilość ta różni się w zależności od katalogu. Katalogi firm w bardzo wielu przypadkach wymagają podania nazwy firmy, numeru NIP , a oprócz tego oznaczenia na mapie umiejscowienia. Dodawanie wpisów należy rozłożyć w czasie, zwłaszcza jeśli witryna nie była przedtem pozycjonowana (linkowania). Katalogowanie to bardzo ważny element pozycjonowania strony, niemniej jednak muszą mu towarzyszyć też inne działania pozycjonerskie – linki TrustRank, publikacje presell, strony zapleczowe itp. Wymienione działania umożliwiają dywersyfikowanie profilu linków czyniąc go tym samym bardziej naturalnym.
Więcej: http://trakt.edu.pl.